fredag 9 mars 2012

120309

Nu är vi hemma i Sverige igen! Hemresan gick superbra och vi landade 14:30 igår. Avskedet av familjen och landet var mycket värre än vi föreställt oss, men vi planerar att snart åka tillbaka igen.

 Vi lastar av väskorna vid flygplatsen


I och vår underbara handledare Marine. TACK FÖR ALLT!


 Ledsna tjejer som inte vill gå på planet


¨Det är ganska vackert ovanför molnen också


Ändå ganska glada men trötta tjejer som möts av familjerna på Arlanda flygplats


Nu har vi flera veckors arbete med att sätta ihop allt material vi fått där borta till en enda uppsats framför oss. Vi kommer förstås inte att blogga lika mycket i fortsättningen som under resan. Men vi kommer att blogga lite om våra tankar om hur det är att vara hemma (med alla våra nya sätt att se på livet) och arbetet på uppsatsen.

Vi blir väldigt glada om du fortsätter att läsa vår blogg och annars vill vi tacka att du följt oss under vår resa och hoppas att vi inspirerat till att göra något liknande.

3 kommentarer:

  1. Så kul att jag hittade hit, det var tack vare Björkbackskyrkans kyrkblogg :)
    Vilken otrolig resa ni har gjort Olivia och Elina och en intressant och tjusig blogg har ni också lyckats fint med.
    Resebloggar är så kul tycker jag, man får ju komma till när och fjärran, se och uppleva tack vare fina bilder och berättelser som kan fånga en till trans nästan :)
    Tack söta rara <3
    /Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej Olivia och Elina, handledaren från Costa Rica här. Nu blir det min tur att följa er på bloggen, så jag ser verkligen fram emot eventuella nya inlägg, som jag hoppas ni får inspiration till. Lycka till med uppsatsskrivandet nu. Detta arbete är helt er egen förtjänst då ni tog er an uppgiften med stor entusiasm. Jag är vittne till att ni jobbade metodiskt och seriöst under hela fälttiden. Hoppas ni för alltid behåller er ödmjukhet, för jag tror det var nyckeln till er framgång i kontakten med alla mina grannar här i Barbilla. Ni gav så mycket av er själva och därför fick ni också utförliga svar på den info ni själva behövde. Jag har sett ett flertal forskningsprojekt misslyckas under åren och tror själv orsaken är enkel,...attityd. Kram Marine

    SvaraRadera
  3. http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.4559784-de-larde-sig-om-indianers-sjukvard

    SvaraRadera