måndag 20 februari 2012

120220

En morgon i Barbilla:

Klockan 04:00 vaknar jag för första gången av att öronpropparna åkt. Då hör jag hur fåglarna börjar vakna till en ny dag medan syrsorna tystnar efter en natts läten. En granne, något litet djur, tycker att vårt tak är en perfekt plats att utöva morgongymnastiken på och när jag hör det tror jag nästan att det är en människa uppe och går i huset! Letar upp öronpropparna och somnar om.

Klockan 06:00 Jag vaknar igen och nu är det ljust. Kryper ut ur myggnätet och stoppar om madrassen ordentligt för att slippa dela sängen med krypen nästa natt. Jag klär på mig fuktiga kläder och öppnar fönsterluckorna för att släppa in lite ljus! Går ner och bankar ordentligt på toalettdörren för att skrämma bort eventuella ödlor och andra djur. Till frukost är det mycket frukt och mackor. Frukten smakar 100 gånger mer här än i Sverige och jag äter tills jag håller på att spricka. Problemet är dock att flugorna också tycker om frukt så vi får äta allt fort!
Efter frukost Hämtar vi dricksvatten i stora huset samt isblock till vår kylväska, laddar datorer och telefonen för att kunna jobba i vårt hus på förmiddagen.

Klockan 08:00 börjar vi jobba med frågor till intervjuer, sammanställa svar vi fått och blogga.

Ljuden här är obeskrivliga, alla fåglar och insekter som håller igång dag och natt! Vi har så många myggbett på hela kroppen så man kan tro att vi har vattkoppor igen trots att vi smörjer med myggmedel så ofta vi kommer ihåg!


Fortsättning på dagen följer...

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det trots myggbett och solbränna. Skulle ni kunna smuggla hem en STOR papaya till oss? vi blir så avundsjuka......

    SvaraRadera
  2. Vi tycker ni ser bleka ut :), så smörj på av både det ena och det andra.. pero tambien cuidado con el sol y los mosquitos. Buenas noches!

    SvaraRadera
  3. Hej igen tjejer, Fina bilder o beskrivningar, man riktigt känner känslan när man tidigt på morronen öppnar den där luckan o känner fukten från grönskan utanför o dunket på toadörren innan man går in. o sen all frukostfrukt vid stenbänken.. Ja NJUT!!!!!!! kram Lena

    SvaraRadera